Saturday, January 16, 2010

Flyt.


Alltså. Nu sitter jag här på tåget på väg hem och dricker en mycket välförtjänt öl. Härligt!

Vi har varit på kårhuset och frälst de inskrivande studenterna på GU med våra fina studentrabatter. Ingen större hit, det ekade tomt. Det var sjukt kallt med marmorgolvet och en dörr som säkert stod på glänt. En tant som hade hand om stället kom fram och visade vart kaffet var, och bestämde sig för att upplysa mig om hur studentkorten fungerar. När jag ärligt sa att jag inte hade en aning om att det var så att de som inte tar CSN och är över 26 inte får SJ-rabatt förrän de fått ett intyg skickat av sin institution, så blev hon skitsur och sa att det vore bra om vi gjorde research innan vi kom dit. Som att vi inte har ett annat liv. Detta var förresten 5 min efter att vi kommit dit. Tummen ner för kårhuset, med andra ord! Däremot hade Swedbank hand om betalningarna av kåravgiften, och jag passade på att fråga så mycket jag kunde om aktier, pension och Mastercard. Och lägenhet inför GBG Film Festival. En av killarna skulle höra av sig med mer information och kolla efter lägenheter. Gött!

Igår var det perrongen som gällde, där tinade vi upp frusna göteborgare som skulle till eller från tåget. De blev jätteglada! Jag fick tom. höra att jag måste druckit olivolja för att jag var så smord i munnen (bra komplimang till en säljare!) och att det är härligt att se att SJ anställt så charmiga tjejer! Men kallt som sjutton. Vi fick låna täckbyxor och fleecevästar från resebutiken. Jag passade på att fixa tågbiljetter inför Festivalen, samt så fick jag boende! Peter erbjöd sig att låna ut sin lägenhet när han ändå ska vara i Kiruna då! Fantastiskt flyt.
Jag firade med att gymma på hotellet och äta flott på en fin restaurang med god mat.

Idag var vi i Nordstan och delade ut äpplen och Prio-talonger som smör i solsken. Vi nådde målen med hästlängder! Schysst kompensation för torsdagens ekande frånvaro av SJ-ivriga studenter.

Så. Nu kan jag gott krypa in i Jens famn och somna halvfull av ölen och småle åt att jag varit på språng efter lång tids tristess. Nästa vecka bär det av igen! Då ska jag banne mig packa ner bikinin och se till att haffa den där jacuzzin i hotellet. pepp!

Imorgon kommer Zorro till oss och det ska bli så gött att få se honom igen. Bra vecka det här! Jävla flyt.

No comments:

Post a Comment