Wednesday, May 13, 2009



Och här har vi världens bästa hund. Zorro, min sedan 9 år tillbaka trogna vän. Helt fantastisk. Hans ögon lyser på ett så genuint, äkta sätt när han är lycklig över hans nya boll eller att jag äntligen kommit hem. Hurra! Han snarkar så djupt och sött och när han går vickar hans lilla rumpa fram och tillbaka medans han luktar nyfiket efter nya spännande dofter i buskarna. Han kan hoppa hur högt som helst, och i somras lärde han sig att hoppa i vattnet efter en pinne direkt från bryggan! Bra jobbat för en hund som har varit rädd för vatten.

Han har varit på äventyr i sina dagar, Zorro. Alltifrån isen som sprack under honom en vinter, till att han som 2-åring obekymrat rymde från bilden och korsade en motorväg letandes efter mig. Han har fått höften ur led när en ivrig stor valp hoppade in i honom, och får ibland infall där han bara MÅSTE upp i mitt knä. Inget snack om saken! Då plockar jag upp honom och gosar in mig i hans varma mjuka päls och lyssnar till hans höggljudda snarkningar och njuter av varje andetag. Han är bäst.

No comments:

Post a Comment