Wednesday, May 13, 2009

Kärlek



Snart går jag ut Kulturamas filmproduktionslinje, som jag var så glad och uppspelt över att få börja för 2 år sedan. Mycket har hänt - jag har en alldeles underbar pojkvän, min syrra ska gifta sig, och jag har gjort 4 filmer jag är stolt över.

Jag tror fan inte jag hade pallat en total omställning till filmlivet utan Jens. Jag har honom att tacka för mycket.
Han är så jättesnäll och söt och fin. Han luktar gott och är sjukt begåvad och det absolut bästa med det hela är att jag älskar honom. Jättemycket! Han har lärt mig att älska. Det skulle ju suga om han var bäst och så ville inte jag ha honom. Jag ser det hända hela tiden - folk tycker inte att de förtjänar det bästa och därför faller de inte för de bra typerna, utan de som bekräftar deras redan dåliga självkänsla. Det är en ständig process, självkänslan. Man måste ha den inom sig, man kan inte leva på andras omdömen om vem man är.

Vi var på nylanseringen av Sebastians hårproduktserie för några dagar sedan, där en massa långa snygga supermodeller sprang omkring halvnakna i en loge sprängfylld med hårspray och stressade producenter. Jag kände mig LITE malplacerad, och just då vände sig Jens mot mig och log och sa fan vad snygg jag är. Där har vi kärlek! Han filmade omgivningen utan att blinka, och bara susade förbi alla skönheter med sitt jobb i fokus. Fantastiskt! Han är så omedveten om hur bra han är. Allt är så självklart för honom. Jag räknar inte med något. Därför blir jag alltid så glad när han helt uppriktigt och ärligt kramar om mig och pussar mig på pannan. Tryggt.

Katja skrev ett citat från "My blueberry Nights" i sin blogg om att man lär känna sig själv genom andra. Jag håller med. Andra människor drar fram olika egenskaper hos en själv. Jag tycker verkligen om den person jag blir med Jens. Hurra!

Det bara susar på med jobb. Från musikvideo med demonregissör med 2 meter lång pinne i röven till slutfilm med Linus Wahlgren till långfilm med zombier och ninjor! Sjukt kul. Dessutom är jag med och utvecklar säljmetodik för SJs ambassadörer.

Jag har börjat röka mycket och småäta för att saker inte ska kännas övermäktiga. Inte bra! Det skulle bara sluta med att jag blir ett tjockt cancerfall.
Därför ska jag börja träna när jag får min första frilans-lön utan csn, och dessutom ska jag köra yoga i vardagen! Så kommer ni se en pigg, frisk och hälsosam Kirke.

No comments:

Post a Comment